Special Tea van Tea Specials

Standaard

Hallo allemaal! Vandaag heb ik (weer) een gave review die ik graag wil delen. Via www. teaspecials.nl heb ik een pakketje thee ontvangen die erg bijzonder is. Dan denk je nu misschien: “thee? dat is toch niet bijzonder meer?” Nou, deze thee dus wel! Het leuke eraan is, dat het op het eerste gezicht een saai theebolletje lijkt. Maar dit “lelijke eendje” verandert in een prachtige theebloem als je er heet water over giet. Zo wordt thee drinken dubbel genieten!

Toen ik dit pakketje ontving, kon ik niet geloven dat een droog, hard bolletje kon veranderen in een prachtige theebloem met een intense smaak. Nou, ik ben om! Wat een verrassing om te zien wat er gebeurde. Ben je benieuwd? Kijk maar mee…….

Ik ontving 4 theebloemen met ieder een unieke naam, smaak en bloem. Theebloemen worden met de hand gemaakt en er wordt veel tijd en aandacht aan besteed om dit product te maken. Dat is ook te zien aan het eindresultaat. Er zitten eetbare bloemen in zoals: Jasmijn, Goudsbloem, Anjer, Lavendel en Chrysant.

De thee wordt gemaakt uit groene of zwarte thee theeblaadjes. Deze worden samengebonden met in het hart een bloem. Het balletje ontvouwt zich met water tot een prachtig theeboeket. Zoals je kan zien op de foto’s hierboven en hieronder, zijn de theebloemen individueel verpakt, luchtdicht geseald en gelabeld.

Ook belangrijk om te weten is dat de theebloemen GEEN kunstmatige toevoegingen bevatten en goed zijn voor ongeveer 2 liter!!!! thee.

De theebloem die ik vandaag gebruik is de “Joyful” Die staat voor gezondheid. Deze groene thee is goed tegen stress en vermoeidheid. In de theebloem “Joyful” zijn jasmijnbloemen en Kogelamarant verwerkt. En volgens de Chinese medische traditie, gebaseerd op het principe dat eten en drinken zowel medisch en voedzaam kunnen zijn. Ik ben benieuwd….

      

Oke, nu gaan we eindelijk beginnen! Kook water, ik heb een grote theepot en heb ongeveer 1,3 liter water gebruikt. Doe de theebloem in een glazen theepot en giet er water op dat net van de kook is:

Al na een paar minuutjes kan je zien dat het theebolletje zich begint te ontpoppen tot een mooi boeketje:

De bloem zinkt vanzelf en blijft uitgroeien tot een groter boeketje. Je ziet ondertussen ook dat het water verandert van kleur, dit betekent dat de smaak van de thee wordt losgelaten:

Close-up van de mooie bloem <3 WOW, me like very much!

Na ongeveer 5 a 10 minuten is de bloem uitgebloeid en kan je genieten van een lekker en bijzonder  kopje thee:

Deze theebloemen zijn leuk om te geven als cadeau voor de feestdagen! Bijvoorbeeld voor je vriend(in), vader, moeder,  broer, zus, opa, oma etc. of gewoon lekker voor jezelf. De theebloemen zijn direct leverbaar en je betaalt geen verzendkosten!!! Neem een kijkje op de site: www. teaspecials.nl

Tea Specials beschikt over zwarte theebloemen, biologische theebloemen en verschillende groene theebloemen. Naast de verkoop van losse theebloemen en Chai Tea Latte, richten zij zich ook op het samenstellen van cadeauverpakkingen die bijzondere thee bevatten.

Je hebt al 6 theebloemen voor € 9,95 (geen verzendkosten).

Wat vind jij van deze thee? Is het iets voor jou? Laat een reactie achter :)

»

  1. Jaaaa deze zijn echt super! Ik heb een keer in een schattige lunchroom gewerkt waar ze theeparels hadden, hetzelfde als deze bloemen maar dan dus voor één kopje. Echt leuk dat dit er ook is! En je mokje is echt heel schattig :)

Geef een reactie

